środa, 11 lipca 2012

Koktajl truskawkowy i kokosowa wege śmietana

Niby dzień jak co dzień, ale... Mimo, że wydawać by się mogło, że taki sam, to jednak nie do końca. Inni ludzie, inne przypadki, kilka miłych niespodzianek, pomocna dłoń i uśmiech. Rower znów ma oponę w całości, a ja nie dosyć, że miałam czym wrócić z pracy, to nawet mam jutro czym pojechać do pracy. Ale dość o pracy. 8 godzin w zupełności mi wystarcza i choć praca nakręca mnie i daje mnóstwo energii, to jednak gdy wracam do domu czuję się zmęczona. A wtedy jest czas na przyjemności. Różne przyjemności ;-) Dziś na przykład koktajl truskawkowy z bitą śmietaną z mleka kokosowego :-p Przepis na śmietanę znalazłam na blogu Matki Weganki i choć weganką nie jestem to wiem, że ten smakołyk zagości na stałe w spisie słodkości przygotowywanych przeze mnie :-)

Przepis na koktajl:
200g truskawek
250ml mleka
Zmiksować razem i gotowe. Ja robię bez cukru, ale jak komuś za mało słodkie to śmiało sypać cukru do woli.

Bita śmietana:
puszka mleka kokosowego (schłodzić w lodówce minimum dobę, ja trzymałam kilka dni, bo akurat tak wyszło i prawie cała puszka była gęstego, a płyn tylko w mini ilości na dnie)
cukier waniliowy
1/4 szklanki cukru pudru
1 śmietan-fix
Z puszki mleka przekładamy do miski tylko stałą część, dodajemy cukier i ubijamy do puszystej konsystencji. Dodajemy śmietan-fiz, ubijamy jeszcze chwilę, po czym wstawiamy do lodówki. Niecierpliwi pomijają ostatni punkt ;-)
SMACZNEGO !!
A to zrobiłam w niedzielę wieczorem. O tak po prostu ;-p


"Słoneczniki"

Brak komentarzy: