środa, 2 stycznia 2013

Na początek Nowego Roku nadrabiam zaległości

No i mamy Nowy Rok :-) W sumie to miało nie być noworocznych postanowień, ale jedno samo "przyszło" i tak oto jedno mam i nawet rozpoczęłam jego realizację :-) Jeśli i Wy macie jakieś postanowienie to życzę Wam wytrwałości w realizacji, a jeśli nie macie to po prostu bądźcie szczęśliwi i żyjcie tym co życie przynosi!!!

Podobno nie powinno się wchodzić w Nowy Rok ze starymi zaległościami. Przesądna nie jestem, ale postanowiłam nadrobić zaległości, korzystając z chwili wolnego czasu, w końcu już dawno obiecałam te zdjęcia tylko jakoś tak ciągle nie wychodziło.
Tak więc, jeśli macie ochotę na krótki spacer to zapraszam do obejrzenia zdjęć z grudniowej wycieczki po Świdnicy. Mając mało czasu i chcąc zobaczyć wszystko "co najważniejsze" skierowałam swoje kroki do Punktu Informacji Turystycznej, skąd wzięłam opis Książęcej Trasy Turystycznej z mini mapką centrum miasta i ruszyłam zwiedzać.

Świdnica. Miasto o ponad 750-letniej tradycji., będąc stolicą Księstwa Świdnicko-Jaworskiego, leżała na najważniejszych śląskich szlakach handlowych.
Rynek to bogactwo kolorów i faktur. Układ urbanistyczny zachowany w stanie nienaruszonym od czasów średniowiecza. 

Kamienice wokół rynku reprezentują style od renesansu po secesję i są dowodem na bogactwo dawnych świdnickich mieszczan.

 


wieża ratuszowa


pomnik Marii Kunic-świdnickiej astronomki

Kościół św. Józefa przy ul. Kotlarskiej, wybudowany w latach 1754-1772, wkomponowany w miejską zabudowę według reguł barokowej architektury sakralnej.


Mosiężne zdobienia kołatek i piękne bramy wejściowe m.in.przy ulicy Grodzkiej.

Pałac Opatów Cysterskich, dziś mieści się tu Miejska Biblioteka Publiczna.

Wejście na teren Placu Pokoju

Budownictwo szachulcowe z XVII wieku i cmentarz wokół kościoła.

Kościół Pokoju pw. św. Trójcy, wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO. Budowla powstała jedynie z drewna, gliny, piasku i słomy.

Kościół Pokoju-miniatura w Parku Miniatur w Kowarach




Katedra Świdnicka pw. św. Stanisława i Wacława

Katedra, której ponad 100-metrowa wieża góruje nad miastem, zbudowana została w stylu gotyckim.

Wnętrze katedry jest mieszanką stylów.

Dom Pod Bykami. Kamienicę zdobią rzeźby byków naturalnej wielkości. Na dole, nieprzerwanie od 1882 roku, działa apteka.


Wieża ciśnień z 1887 roku.
 Źródło informacji i opisów zdjęć: citywalk Świdnica oraz przewodnik Sudety.

Brak komentarzy: